Egy hűségprogram esetében nem szükségszerű elvárás az, hogy kedvezményt biztosítson. Sok fogyasztó számára érdekesebb, kedvezőbb megoldás lehet, ha az általa gyűjtött pontokat valami kézzelfogható tárgyra vagy szolgáltatásra válthatja be. Természetesen itt is nagy a szabadságunk abban, miért adunk pontot és mit adunk érte cserébe!
Lássunk egy példát:
Egy kávézó esetében dönthetünk úgy, hogy minden kávé jellegű ital fogyasztásért adunk egy pontot (legyen az presszó, capucciona, latte stb.). Az így összegyűjtött pontokat lehet tehát majd beváltani.
A beváltáskor a pontokért adhatunk egy italt. Például 10 pont után adunk egy presszó kávét. Ez az eszköz ráadásul nagyon jó arra, hogy bevezessünk új terméket: például a kávézó bevezeti a csokis kávét, és szeretné azt megismertetni a vendégeivel. Ezért a kávézóknak adott pontok után csokis kávét ad ajándékba, akár jobb feltételekkel is: például 8 pontért már ad egyet az új termékből.
Egy másik példánkban egy utazási iroda ad pontokat, minden egyes lefoglalt vendégéjszaka után. Ezek után a kapott pontokat utazási biztosításra lehet beváltani, például 5 pont után jár 1 nap utasbiztosítás. (Ez lényegében két dologra jó, a lojalitás megerősítésén túl: rávezeti a vevőt a biztosítási termékre, így nagyobb eséllyel fog venni, és ráadásként kap belőle kedvezményt, jelen esetben ez 20% kedvezménynek felel meg.)