A hűségrendszerek célja elsősorban az, hogy már meglévő ügyfeleket újra és újra visszahozzunk az üzletünkbe. A hűségrendszerünk nem fog új vevőket hozni, hiszen nem is arra való, de mégis növekedhet a bevételünk. Ennek pedig az az oka, hogy hűségrendszert használva növekedni fog az egy (visszatérő) vevőre eső forgalmunk.
A Nielsen kutatási adataiból kiszámolható, hogy mennyivel növekedhet a forgalmunk. Ennek alapvetően két oka van: a hűségprogramban résztvevő vevők többször jönnek vissza (nő a gyakoriság) és egy-egy vásárlás alkalmával többet költenek (nő a kosárérték). Így egy jó hűségprogram akár 30%-al növelheti az üzlet forgalmát!
Vagyis havi 1 millió forint forgalomból egy hűségrendszer akár havi 1,3 millió forint forgalmat generálhat.
Egy hűségprogram tehát számszerűsíthetően növeli a bevételünket. Ne várjuk el, hogy új vevőket hozzon - de azt igenis el kell várnunk, hogy a forgalmunk növekedjen. Ez a biztos bevételnövekedés az, ami miatt érdemes belevágni.