A vevői hűség ára
2015. április 27. írta: Konrad

A vevői hűség ára

72.jpgA korábbi bejegyzésben már említett Nielsen kutatás egyik fontos megállapítása, hogy a vevők 72%-a szívesebben megy vissza olyan üzletbe, ahol a hűségét jutalmazzák. Azt hiszem, érdemes kicsit végiggondolnunk, mit is jelent ez a mindennapokban!

Először is: bár egy üzletnek, étteremnek, kávézónak elsősorban a minőségével kell kiemelkednie a versenytársak közül, de ezt nevezhetjük alap elvárásnak. Ha én jó vagyok, de a versenytársak is jók, akkor pontosan olyan dolgok fognak különbséget tenni, mint egy hűségprogram. Tehát nem a hűségrendszerünk miatt jönnek vissza, hanem mert elégedettek, de a loyalitást segíti, támogatja, ha jutalmazzuk a visszatérőket!

Másodszor: a vevők elsősorban a jutalmazás tényét értékelik nagyra, annak anyagi értéke már másodlagos. Vagyis a hűségrendszerünknek nem kell anyagilag megerőltetőnek lennie, nem az a cél, hogy az így felmutatott alacsonyabb árral hívjuk vissza az embereket. Egy jó hűségprogram az üzletnek is jó, tehát nem túl költséges és fenntartható.

Amikor tehát arról döntünk, kell-e nekünk hűségprogram, valójában azt a kérdést tesszük fel: mennyire fontos nekünk a vevőink 72%-a? Mennyire fontos az ő jutalmazásuk, elismerésük?

A bejegyzés trackback címe:

https://pontolo.blog.hu/api/trackback/id/tr747404416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.