Ha az a célunk, hogy megtartsuk a vevőinket, akkor első lépésben ki kell találnunk, milyen hűségprogramot vezessünk be. A Pontoló a technikai hátteret biztosítja lényegében bármilyen ötletnek, de ki is kell találni, mit kínáljunk!
Egy hűségprogram üzletfejlesztési oldalról nézve két fontos részből áll:
- mi az, amiért pontot fogunk adni
- mi az, amit a pontokért a vevők kaphatnak
Egy jó hűségprogram rendszer előnyös a kereskedőnek és a vevőnek is. Ezen a blogon bemutatunk több olyan lehetséges megoldást, amelyet javaslunk használni. Ezek részben saját ötletek, részben már működő, kipróbált megoldások. A célunk az ötletadás, olyan javaslatok felsorolása, amelyekből bárki tud magának választani, vagy ezen ötleteken elindulva újat tud kitalálni.
Azért nem javaslunk csak egyféle megoldást, mert a hűségprogram kialakításában figyelembe lehet venni sok olyan tényezőt, amely a saját üzletmenettől, a termékektől, szolgáltatásoktól függ. Így tudjuk, hogy más lehetősége van egy olyan cégnek, ahol a haszonkulcs alacsony, néhány százalékos. Más lehetősége van olyan cégnek, ahol a hűségprogrammal az aktuális keresletet is befolyásolni szeretnék. És persze az is lehet egyedi, hogy hányféle tevékenységet csinál egy cég a különböző telephelyein, hiszen ilyenkor akár keresztpromóciót is ki lehet találni.
Végül, a Pontoló alkalmas nem hagyományos hűség megoldásokra, például bérletként is használható. Az ilyen ötleteket is megosztjuk a blog olvasóival!