A Pontolo egy marketing eszköz. A Pontolo arra alkalmas, hogy egy megtervezett, fölépített marketing folyamat részeként segítse a már meglévő vevők megtartását. Tehát az értékesítés olyan pontján lép színre, amikor már sikerült egy ügyfelet elérnünk.
A Pontolo segítségével ezt az ügyfelet tudjuk a jövőben jutalmazni, ha visszatér hozzánk. Azért jó ez a megoldás, mert megfogni mindig nehezebb és drágább valakit, mint megtartani. Ehhez természetesen kell egy olyan termék vagy szolgáltatás, amit szeretnek a vevők, hiszen az elégedett ügyfélből lesz a visszatérő ügyfél.
Tehát a Pontolo azoknak való, akiknek vannak visszatérő ügyfelei.
Az első lépés ennek megfelelően egy olyan hűségprogram kitalálása, amely kellően érdekes és értékes a vevőinknek. Ha ez rendelkezésre áll, akkor már van értelme használni a Pontolót.